EnglishMagyar
  • Isztria
    • Pula
    • Rovinj
    • Poreč
    • Novigrad
    • Umag
    • Bale
    • Labin
  • Kvarner-öböl
    • Rijeka
    • Opatija
    • Crikvenica
    • Novi Vinodolski
    • Senj
  • Dalmácia
    • Nin
    • Zadar
    • Sv. Filip i Jakov
    • Biograd na Moru
    • Pirovac
    • Vodice
    • Šibenik
    • Primošten
    • Trogir
    • Split
    • Omiš
    • Makarska
    • Dubrovnik
    • Cavtat
  • A horvát szigetvilág
    • Krk
    • Cres
    • Lošinj
    • Rab
    • Pag
    • Murter-sziget
    • Brač
    • Hvar
    • Pelješac-félsziget
    • Korčula
  • Zagreb
    • A horvát főváros
  • Közép-Horvátország és Szlavónia
    • Čakovec (Csáktornya)
    • Varaždin (Varasd)
    • Karlovac
    • Osijek (Eszék)
    • Vukovar
  • A horvát hegyvidék
    • Plitvička jezera (Plitvicei tavak)
    • Knin
    • Drniš
  • Hasznos tudnivalók
    • Utazás Horvátországba
    • Horvátország földrajza
    • Horvátország történelme
    • Politika és gazdaság
    • Közlekedés
    • A horvát emberek
    • Gasztronómia
    • Horvát mindennapok
  • A horvát nyelv
    • A horvát nyelvről
    • Útiszótár
Főoldal
Komp árak
Komp árak 2017 (utószezon)

érvényes 2016. október 3-tól

Boutique hotelek
Boutique hotelek Horvátországban

Stílus és egyediség

Bale középkori kastélya
Lovagvárak az Isztrián

Középkori kastélyok nyomában

Roncsbúvárok az Adrián
Roncsbúvárok az Adrián

A Baron Gautsch gőzhajó nyomában

Velence
Az Isztriáról Velencébe

Hajóval és busszal

Roncsbúvárok az Adrián

A Baron Gautsch gőzhajó nyomában

Az Adriai-tenger a színes élővilágon túl izgalmas roncsokat, elsüllyedt hajók és repülőgépek moszatokkal fedett kísértetmaradványait kínálja a vállalkozó kedvű búvároknak.

Horvátország egyik legnépszerűbb roncsbúvár célpontja a Baron Gautsch hajó roncsa, ami a Brijuni-szigetektől nyugatra alussza örök álmát a tenger fenekén. A korában modernnek számító gőzhajó a trieszti székhelyű osztrák-magyar Lloyd hajótársaság tulajdonába tartozott. Nevét az Osztrák-Magyar Monarchia miniszteréről, illetve miniszterelnökéről, Baron Paul Gautsch von Frankenthurnról kapta.

A hajón az első világháború kirobbanásáig nyaralók utaztak Dalmácia és Trieszt között, a világháborúban pedig csapatok és menekültek szállítására használták. Utolsó útján, 1914. augusztus 13-án sem volt ez másképp: a Baron Gautsch fedélzetén a háború elől kimenekítettek, köztük sok gyerek és nő utazott vissza Triesztbe néhány turista társaságában. A hajó Veli Lošinj kikötőjéből indult éppen útnak, vesztét egy, az osztrákok által lerakott akna okozta, amire a hajó téves irányításból futott rá.

Néhány percbe telt csak és hajó elsüllyedt, több mint 177 embert vitt magával a hullámsírba. 159 embert a Csepel, Triglav és Balaton hajók mentettek ki, ezek Pula kikötőjéből siettek a hajótöröttek megsegítésére. A Baron Gautsch tragédiáját sokan a Titanicéhoz hasonlítják, a szerencsétlenséghez itt is emberi hiba és tragikus véletlenek sorozata vezetett.

A hajó roncsait csak tapasztalt búvárok tudják megközelíteni, a merüléshez külön engedély szükséges.

 
Következő >